paasnacht

Over deze dienst

De nachtdienst begint in het donker. Als de paaskaars wordt binnengedragen verspreidt het licht zich over de kaarsjes van de kerkgangers. Dan klinken er bijbelverhalen over bevrijding en verlossing en gedenken onze doop. Aan het eind van de dienst staan we in het hoogkoor in het volle licht en zingen we onder klokgelui het feestelijke Gloria. Het vervolg van de feestelijke dienst komt straks, op Paasmorgen. De Sweelinckcantorij zingt o.l.v. Herman Mussche en Matthias Havinga is organist. Voorganger is ds. Netty de Jong-Dorland. Na de dienst heffen we het glas op het leven. De dienst begint om 22.00 en kan zowel in de Oude Kerk als online bijgewoond worden.

De orde van dienst kunt u hier op onze site vinden en staat ook bij de dienst in kerkdienstgemist.

Bijdragen

Wanneer u onze diensten waardeert, online of in levenden lijve, kunt u daar uiting aan geven via een bijdrage aan de kosten. Uw reacties en vragen zijn voor ons ook belangrijke bijdragen, richt ze aan info@oudekerk.amsterdam.

We gebruiken een app voor de collecte, maar overmaken kan ook. Klik hier voor informatie over de app, doneren en inschrijving op de nieuwsbrief.