kerkdienst

Over deze dienst

Op zondag 23 juli aanstaande verzorgt publicist Mounir Samuel onder de noemer ‘Everyone is  included’ de preek tijdens onze pride-dienst. De dienst start om 11.00 uur (deuren gaan open om 10.30 uur). Mounir Samuel preekt tijdens de dienst over Genesis 1:1-3 en Johannes 1:1-5.

Voorganger op 23 juli is Peter Tomson, de Sweelinckcantorij verzorgt onder leiding van Herman Mussche de muzikale intermezzo’s, organist is Matthias Havinga en Zero Flags Project is verantwoordelijk voor de aankleding.

Over de gast-preker
Mounir Samuel werd landelijk bekend door zijn bijdragen in het programma Pauw & Witteman over onder meer de revolutie in Egypte in 2011. In 2012 verscheen zijn boek Mozaïek van de Revolutie een boek  over de Arabische Lente en 2016 verscheen zijn literaire debuut Liefde is een rebelse vogel. Op dit moment werkt Samuel voor de Groene, NRC en De Correspondent  waar hij onder andere werkt als correspondent in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Hij zal preken over de zin “Everyone is included”, de kracht van taal in dat alles, wie en wat God eigenlijk schiep en welke woorden en labels we daar vervolgens aan hebben gegeven.

De pride-dienst is de 3e echte Pride-dienst die we houden en is de officieuze opmaat voor Pride Amsterdam dat dit jaar van 1 tot en met 6 augustus wordt gehouden. De toegang voor deze speciale dienst is gratis.

Om 11.00 uur

Voorganger: Peter Tomson

Preek door Mounir Samuel
Organist: Matthias Havinga
Kinderkring en crèche tijdens de dienst

Met de vlaggen van het Zero Flags Project

Deur open om 10.30
Na de dienst staat de koffie, thee en limonade klaar
Mounir Samuel zal ook zijn boeken meenemen voor op de koffietafel

Tijdens de dienst is er crèche en kinderkring voor kinderen van 0 tot 12 jaar.

De orde van dienst kunt u hier op onze site vinden (vanaf vrijdag voor de dienst).

U kunt de dienst ook online volgen door hier te klikken. U komt dan op de pagina van Kerkdienstgemist waar u een dienst kunt aanklikken. U vindt daar ook de orde van dienst.

Bijdragen

Wanneer u onze diensten waardeert, online of in levenden lijve, kunt u daar uiting aan geven via een bijdrage aan de kosten. Uw reacties en vragen zijn voor ons ook belangrijke bijdragen, richt ze aan info@oudekerk.amsterdam.

We gebruiken een app voor de collecte, maar overmaken kan ook. Klik hier voor informatie over de app, doneren en inschrijving op de nieuwsbrief.