pride-dienst

Over deze dienst

Op zondag 21 juli aanstaande om 11.00 uur is Pride Amsterdam-voorzitter Suzanne van de Laar gast-preker tijdens de kerkdienst in De Oude Kerk in Amsterdam. Van de Laar, in het dagelijks leven ook fotograaf en gemeenteraadslid van D66 in Almere, vindt het belangrijk om vooroordelen de wereld uit te helpen.

Met haar gast-preek ‘Durven, Loslaten en Kiezen’ laat Suzanne van de Laar zich inspireren door de vrouw van Lot die tijdens haar vlucht uit Sodom verandert in een zoutpilaar wanneer zij ondanks alle verboden toch achteruit kijkt. Van de Laar vertaalt dit bijbelverhaal naar haar persoonlijke geschiedenis waarbij in haar visie het continu achteruitkijken een belemmering is voor ontwikkeling en vooruitgang.

Voorganger is Klaas Touwen. Een gelegenheidskoor zingt onder leiding van Herman Mussche en Christiaan Winter is de organist. Tijdens de dienst vindt het avondmaal plaats, waar je al of niet aan kunt deelnemen.

Van harte welkom! of je nu elke week of nooit in onze kerk komt, we zorgen dat het gemakkelijk te volgen is.

Praktisch:

• Om 11.00 uur – deur open om 10.30. Toegang is jouw gift.
  • Voor de kinderen van 0-12 jaar is er crèche en kinderkring.
  • De orde van dienst kun je hier op onze site vinden (vanaf vrijdag voor de dienst).
  • Wil je de dienst online volgen? Klik hier. Je komt dan op de pagina van Kerkdienstgemist waar je een dienst kunt aanklikken. Je vindt daar ook de orde van dienst.

Meer weten over de Oudekerkgemeente? Lees hier

Bijdragen

Wanneer u onze diensten waardeert, online of in levenden lijve, kunt u daar uiting aan geven via een bijdrage aan de kosten. Uw reacties en vragen zijn voor ons ook belangrijke bijdragen, richt ze aan info@oudekerk.amsterdam.

We gebruiken een app voor de collecte, maar overmaken kan ook. Klik hier voor informatie over de app, doneren en inschrijving op de nieuwsbrief.