viering aswoensdag met oz100

Woensdagavond 14 februari vieren we het begin van de “veertigdagentijd” of “vastentijd”. Traditioneel heet deze dag “Aswoensdag”. Het is het begin van de veertig dagen waarop de christenheid sober leeft en zich instelt op de gang naar Pasen, het feest van Gods Koninkrijk dat komt door het lijden heen.

Veertig dagen – plus de zes zondagen voor Pasen, want op zondag is het feest en pleegt men niet te vasten. Dit vasten is geen plicht. Sommigen onder ons kiezen in dit getijde voor versobering door bijvoorbeeld geen alcohol, zoetigheid of vlees te gebruiken. Met het oog op Pasen.

Ditmaal wordt de jaarlijkse Aswoensdagviering van de Oudekerkgemeente samen met Oudezijds 100 / Spe Gaudentes uitgebreid met de Anglicaanse Christ Church en de English Reformed Church. De Sweelinckcantorij zal net als in voorgaande jaren haar medewerking verlenen. De viering wordt gehouden in het Anglicaanse kerkgebouw. Na afloop is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een kop koffie of thee.

Plaats en tijd: Christ Church, Groenburgwal 42, vanaf 19.30 u.