kunst en kerkdienst

Vergankelijkheid omringt ons deze maanden in de Oude Kerk, meer dan we altijd al zijn gewend met onze zerkenvloer. De Stichting Oude Kerk organiseerde, in samenwerking met het Humanistisch Verbond, de tentoonstelling Once in a Lifetime. Acht kunstenaars onderzoeken het thema van de tijdelijkheid en de vergankelijkheid van het leven in allerlei installaties, schilderijen, videoprojecties en objecten.

Meer informatie bij de Stichting.

Voor leden van de OudeKerkgemeente is reflecteren op tijdelijkheid gesneden koek. We vieren het leven en staan stil bij de dood, we gedenken onze gestorven geliefden en dopen onze jonggeborenen. Allemaal dingen die maar ‘eens in een leven’ plaatsvinden. Op 12 juni gaan we een stap verder. De lezingen uit het Hooglied en het evangelie brengen onverbloemd de erotiek ter sprake. Is dat ook ‘eens in een leven’ ‒ onderworpen aan de vergankelijkheid? Of juist blijvend?

Zondag 12 juni, dienst van Schrift en Tafel, voorganger ds. Diederiek van Loo.

Gelezen worden Hooglied 4:16-5:8 en Lucas 7:36-8:4.

Na de dienst verzorgt mw. Jacqueline Grandjean, directeur van de Stichting, een korte rondleiding door de tentoonstelling.

Het geheel in samenwerking met de commissie Kunst & Kerk: Matthijs Driebergen, Peter Lowie, Roelof Langman, Ati de Zeeuw.