kerstnacht

De Kerstnachtviering is vanouds een hoogtepunt, zowel voor sporadische kerkbezoekers als voor trouwe kerkgangers. In deĀ  Oudekerkgemeente vinden vertrouwde kerstliederen hun plaats in een stijlvolle liturgie. Aloude evangelieverhalen worden in gesprek gebracht met hedendaagse ervaringen. Iedereen is welkom en er zijn genoeg dekens beschikbaar, maar warme kleding is aangeraden. Dit gebouw doet het al zeven eeuwen zonder verwarming!

Om met zovelen in de stemming te komen beginnen we al voor aanvang van de dienst met zingen onder bezielende leiding van de cantor. Daardoor kunnen de oude en nieuwere kerstliederen in de dienst levendig en overtuigend klinken. Ook de cantorij van haar kant brengt oude en meer recente muziek ten gehore. Na afloop is iedereen uitgenodigd om het glas te heffen en elkaar vrolijk Kerstfeest te wensen.

maandag 24 december 22.00 Kerstnachtdienst

• voorganger: ds. Jessa van der Vaart.
  • m.m.v. de Sweelinck-cantorij o.l.v. cantor Herman Mussche
  • organist: Matthias Havinga

gelezen worden: Jesaja 8:23-9:7 en Lucas 2:1-20

de cantorij zingt:
Still, still (Andrew Gant)
Angelus ad pastores ait (Jan Pietersz Sweelinck)
Hodie Christus natus est (Jan Pietersz Sweelinck)
O Radiant dawn (James MacMillan)
Ding Dong! merrily on high (Malcolm Williamson)