kerkdienst

dienst van Schrift en Tafel, gedachtenis van de gestorvenen

• voorganger ds Jessa van der Vaart, organist Matthias Havinga
  • schriftlezingen Deuteronomium 6:1-9 en Matteüs 22:34-46
  • de Sweelinckcantorij zingt o.l.v. cantor Christiaan Winter:
    motet: Mache dich auf – Kurt Thomas
    offerande: Justorum animae – Stanford
    communie: Fremuit spiritu Jesus – Clemens non Papa

Wij gedenken in deze ochtenddienst de mensen die het afgelopen jaar zijn gestorven in ons midden en om ons heen. Wij danken God voor hun leven en bidden dat wij met hen in Gods hand bewaard blijven.

We doen dat door hun namen te noemen en daarbij een bloem in de vaas te zetten in het midden van het koor. In het boeket dat ontstaat krijgen de bloemen samen nog meer zeggingskracht.

Namen om te noemen kunt u voor zaterdag 4 november opgeven bij de scriba van de kerkenraad, Paulan Stärcke, scribaok@xs4all.nl, of op 5 november voor de dienst, bij de ouderling van dienst.

Neem als u wilt zelf een bloem mee voor degene die u genoemd wilt hebben. Hoe veelkleuriger het boeket, des te groter de verwondering dat ze bij elkaar blijken te horen.