kerkdienst

Over deze dienst

Op zondag 21 mei is luitenant-generaal Martin Wijnen, commandant van de Koninklijke Landmacht, onze gast-preker.

Vanuit de insteek ‘Niemand is belangrijker dan het team’ zal Wijnen spreken over het belang van samen komen en samen blijven als wij beproefd worden. Hoe gaan we om met tegenslag? Waarom kunnen we wel wat meer ‘wij’ gebruiken in onze geïndividualiseerde samenleving? En wat is ieders verantwoordelijkheid hierin en hoe kun je bijdragen?

Voorganger is ds. Ditske Tanja. Herman Mussche is de voorzanger en Wibren Jonkers is de organist. Tijdens de dienst vindt het avondmaal plaats.

Iedereen is welkom, of u nu elke week of nooit in onze kerk komt, we zorgen dat het gemakkelijk te volgen is.

Praktisch:

• Om 11.00 uur – deur open om 10.30. Toegang is gratis.
  • Voor de kinderen van 0-12 jaar is er crèche en kinderkring.
  • De orde van dienst kunt u hier op onze site vinden (vanaf vrijdag voor de dienst).

Wilt u de dienst online volgen? Klik hier. U komt dan op de pagina van Kerkdienstgemist waar u een dienst kunt aanklikken. U vindt daar ook de orde van dienst.

Martin Wijnen is sinds 2019 commandant Landstrijdkrachten. Onder de noemer ‘Het Hoge Woord’, nodigt de kerkgemeente een keer per drie maanden tijdens de dienst een gast als preker uit, veelal afkomstig uit de wereld van politiek, cultuur, overheid of kunst.

Luitenant-generaal Wijnen (1966) spreekt over ‘samen is geen zwaktebod’, over het belang van ‘samenkomen en samenblijven als wij beproefd worden’. “Als krijgsmacht zijn wij onderdeel van de samenleving, maar wij zijn ook weer een wereld op zich. Ik zoek graag de verbinding met de wereld om ons heen, om samen te kijken hoe we deze met z’n allen een stukje beter kunnen maken,” aldus commandant landstrijdkrachten Wijnen.

Schrijver Joris Luyendijk, journalist Kysia Hekster en rechter Edgar du Perron, gingen generaal Wijnen voor in Het Hoge Woord.