godly play in de kinderkring

godly play

Deze vanuit Amerika overgewaaide methode is ontwikkeld voor het op een speelse manier overdragen en beleven van bijbelverhalen. Tijdens een bijeenkomst van Godly Play staan vier elementen centraal: vertellen, verwonderen, verwerken, vieren. Volgens een vast script vertelt de verteller een bijbelverhaal, en gebruikt daarbij spelenderwijs materialen. Daarna volgt een gesprek, en verwerken de kinderen het verhaal met bijvoorbeeld een knutsel. Tot slot is er een viermoment.
Kijk voor meer informatie op www.godlyplay.nl.

Praktische info

Tot de zomer is er elke maand een Godly Play-zondag. We voegen die zondag de beide kinderkringen samen, in de Spiegelkamer. De (groot)ouders wordt gevraagd de kinderen na afloop van de dienst daar op te halen.
Vanuit de Oudekerkgemeente hebben Nelleke Bremmer, Rosaliene Israël, Dorothea Mulder en Lobke Timmerman de training voor Godly Play gevolgd.

Godly Play vindt plaats op 11 maart, 15 april, 27 mei, 24 juni, 15 juli.