avondgebed – idahobit

Avondgebed in de Oude Kerk, zondag 22 mei.

Dit gezongen avondgebed is tevens een wake ter gelegenheid van de Internationale Dag tegen Homofobie, Bifobie en Transfobie. Het wordt georganiseerd door de Oranjekerk en de Oude Kerk in Amsterdam en de Landelijke Koepelorganisatie van de christelijke LHBT-beweging.

De wake wil ruimte geven aan de eigen stem van LHBT’ ers, door henzelf over hun pijn door geweld, maar ook over hun hoop te laten vertellen. Twee getuigenissen vormen daarom het middelpunt van de wake. Nassr Eddine Gabriel Errami is een van hen, naast Esther van Vliet (medewerker EO en lid van de voorbereidingsgroep van de Gay Pride Kerkdienst en de Pink Christmas Kerkdienst).

Voorgangers: ds. Wielie Elhorst en ds. Jantine Heuvelink, muzikale leiding: Christiaan Winter, orgel: Dirk Visser.

Na afloop is er een borrel.

Wij stellen er prijs op van u te vernemen of u komt. Wilt u dit vóór donderdag 19 mei a.s. mailen aan: jhw.elhorst@gmail.com. Wij zorgen er dan voor dat u een gereserveerde plek krijgt in de kerk.

Elke zondagavond 18.00 is er een oecumenisch avondgebed in de Oude Kerk Amsterdam. De vaste onderdelen worden gezongen. De stijl is afwisselend die van Abdijvespers, Anglicaanse Evensong, “Jazzpers”, en meer.

Het avondgebed wordt gedragen door de protestantse Oudekerkgemeente, de katholieke Nicolaasparochie, en de oecumenische Communauteit van Oudezijds 100.