avondgebed: abdijvespers

Informatie over de vespers

De vespers biedt een mooi moment om de week in rust te beginnen. In het prachtige hoogkoor van de Oude Kerk vullen muziek en gebeden de ruimte. Voor een impressie kun je het filmpje hierboven bekijken.

Het avondgebed, de vespers, is één van de vaste getijdengebeden die in kloosters gebeden werd. De vaste onderdelen van het avondgebed worden gezongen. Bij die goede gewoonte sluiten we aan, je bent van harte welkom.

Elke zondagavond 18.00 is er een oecumenisch avondgebed in de Oude Kerk Amsterdam. De stijl is afwisselend die van abdijvespers, Anglicaanse evensong, en “muziekverspers” (met jazz, koor of cantate, orgel of andere instrumenten).

Het avondgebed wordt gedragen door de protestantse Oudekerkgemeente, de katholieke Nicolaasparochie, en de oecumenische Communauteit van Oudezijds 100.

avondgebed informatie

• Cantor: Maria Jager