advent: bereidheid om te ontvangen

Ignatiaans bidden

Ook dit jaar zoeken wij in de Advent weer de gelegenheid, vier weken lang op een andere, meer persoonlijke  manier met de evangelieteksten om te gaan. Zo bereiden we ons voor op de Kerst. De vorm die we gekozen hebben, is die van Ignatiaans bidden. Daarin staat de betekenis van de Bijbeltekst voor jou en jouw leven van dat moment centraal.

We volgen het gemeenschappelijk leesrooster, dat we ook in de kerkdiensten volgen. Elke week krijg je via de mail de evangelietekst van de komende zondag toegestuurd met een aantal suggesties hoe je daarmee kunt bidden. Elke dag probeer je tijd vrij te maken om ca. 20 minuten met deze tekst te bidden. Op zondag na de dienst komen wij tussen 12.30 uur en 13.00 uur bij elkaar om elkaars ervaringen te delen. We luisteren naar elkaar en laten ons door elkaar inspireren.

De tweede bijeenkomst is op 4 december in de Oude Kerk, Oudekerksplein 13. Meedoen? Stuur een berichtje naar Mieke van Vessem, vessemm@xs4all.nl en je krijgt tekst en suggesties toegestuurd.