pride-dienst

Over deze dienst

Op 1 augustus tijdens Pride Amsterdam wordt er een pride-dienst gehouden in de Oude Kerk van Amsterdam, waarbij nadrukkelijk  duidelijk zal worden dat in de kerk niemand wordt uitgesloten. Voor deze dienst is aanmelden noodzakelijk, stuur een mail naar scribaok@xs4all.nl!

Het Zero Flags-project is aanwezig met vlaggen van landen waar homoseksualiteit in het wetboek van strafrecht staat. De dienst wordt geleid door ds. Jessa van der Vaart, terwijl over diversiteit en seksualiteit wordt gesproken door Han van Ruler, hoogleraar Intellectuele geschiedenis aan Erasmus Universiteit Rotterdam.

Wonderschone muziek wordt gebracht door de organiste Susanne Veerman en de zangers van de Sweelinckcantorij onder leiding van Herman Mussche.

De Oude Kerkgemeente is ook een ANBI-instelling en zamelt geld in voor het diaconale project, gericht op dak- en thuisloze regenboogjongeren die opvang behoeven wegens een onveilige thuissituatie. U bent van harte uitgenodigd in de Oude kerk Amsterdam (Oude Kerkplein No 23)!

Na de dienst is iedereen van harte welkom voor een kop koffie of thee en zal er ruimte zijn voor kennismaking en gesprek. De dienst begint om 11.00, en u bent vanaf 10.30 van harte welkom in de kerk. U kunt zelf de orde van dienst printen en meenemen, of op uw telefoon bekijken. De dienst kan ook online bekeken worden.

Collecte

De kosten lopen door, en uw steun wordt erg gewaardeerd! We gebruiken een app voor de collecte, maar overmaken kan ook. Klik hier voor informatie over de app en doneren.