geen vesper

Informatie over de vespers

12 mei

Na een lange restauratieperiode van drie jaar wordt het grote Vater Müller Orgel in onze Oude Kerk op 11/12 mei feestelijk in gebruik genomen. Het is, zoals we allemaal weten, een van de mooiste orgels ter wereld in een kerk met een fantastische akoestiek en wij als Oudekerkgemeente zijn dankbaar dat wij ons onder dat orgel elke zondag mogen scharen. Vanuit de gedachte dat na drie jaar van orgelrestauratie en bijna drie eeuwen muziek in de Oude Kerk éénmaal alles anders mag zijn organiseert de Stichting Oude Kerk op zondag 12 mei een dag vol muziek in al zijn facetten. Liturgische muziek, koormuziek, orgel en elektronische muziek bestaan naast elkaar in een doorlopende dag van 06.00 uur ‘s ochtends tot 01.00 uur ‘s nachts.

In de ochtend houdt de Oudekerkgemeente een ‘inwijdingsdienst’ (een woorddienst waarin de heringebruikname van het orgel centraal staat). Vanwege de overige concerten is de aanvangstijd van deze dienst voor één keer vervroegd naar 10.30 uur. De vesper zal deze zondag niet doorgaan.