avondgebed: muziekvespers

Elke zondagavond 18.00 is er een oecumenisch avondgebed in de Oude Kerk Amsterdam. De vaste onderdelen worden gezongen. De stijl is afwisselend die van Abdijvespers, Anglicaanse Evensong, “Jazzpers”, cantatevespers, orgelvespers, en meer.
Het avondgebed wordt gedragen door de protestantse Oudekerkgemeente, de katholieke Nicolaasparochie, en de oecumenische Communauteit van Oudezijds 100.

zondag 19 november: muziekvespers

• met medewerking van
    Sweelinck Chamber Choir o.l.v. Christiaan Winter
    Maria Jager, cantrix, en Matthias Havinga, orgel
  • gezongen wordt
    Ecce nunc benedicite – Sweelinck
    Nicholas’ Service – Winter
    Fest- und Gedenksprüche – Brahms

Na hun mooie muzikale bijdragen aan diverse diensten in de kathedrale van Exeter eind oktober, laten Tout Venant & Duodektet – voor de gelegenheid omgedoopt tot Sweelinck Chamber Choir – prachtige stukken horen van o.a. Sweelinck en Brahms, tijdens een feestelijke Choral Evensong onder leiding van Christiaan Winter in de Oude Kerk te Amsterdam.

zondag 19 november, 18.00 uur
Oude Kerk, Oudekerksplein 23, Amsterdam
vrije toegang, collecte na afloop