allerzielen

de kerk is schaars verlicht, het is bijna donker in de reusachtige ruimte. er hangt een sfeer van rust, terwijl in de verte het gezang van de cantorij klinkt. mensen lopen rustig de kerk in en uit, gaan even zitten of lopen wat rond. iemand steekt een kaars aan, een ander schrijft een naam op die via een projector op de muur verschijnt, weer anderen luisteren naar de muziek.

het is een tijd om terug te denken, op deze rustige avond in een verstilde kerk, het is Allerzielen. Allerzielen is vanouds een gedenkdag uit de rooms-katholieke traditie en valt jaarlijks op 2 november. het is een dag om de overledenen te herdenken.

de Oudekerkgemeente biedt op deze dag gelegenheid om uw overleden geliefden te gedenken. u kunt een kaarsje aansteken, een naam of een bericht in het gebedenboek schrijven en of gewoon een tijdje stil zijn.

kerk open: 19:00 – 21:00. 19:00-20:00 orgelspel, 20:00-21:00 cantorijrepetitie. ingang: Oudekerksplein 15.